Logotyp - gdzie najlepiej umieścić na odzieży?

Logotyp - gdzie najlepiej umieścić na odzieży?
Coraz częściej widzi się, że nieodłącznym elementem firmy jest odzież oznakowana jej logotypem. Odzież ta służy nie tylko w celach roboczych, jako gadżet/podarunek dla pracownika, ale przede wszystkim służy celom marketingowym. Gdzie oznakować odzież, żeby logo było dobrze widoczne?

Prowadzisz firmę? Klienci i pracownicy ucieszą się z drobnego podarunku w postaci koszulki z logo. Jesteś właścicielem hotelu lub restauracji? Pracownicy podziękują Ci, ze ich prywatna odzież nie ulegnie zniszczeniu, przez intensywność noszenia. A może masz własną markę odzieżową? W takim razie odzież z logo Twojego brandu to „must have” - stali klienci rzucą się na nią. W każdym z tych przypadków (i wielu innych również) musisz odpwoiedzieć sobie na pytanie: co zrobić aby logo prezentowało się nieskazitelnie i zachęciło do nawiązania kontaktu?

Wybór miejsca na logo

W świecie znakowania odzieży nie ma ściśle określonej zasady gdzie wolno, a gdzie nie, umieścić logo firmy. Chociaż mamy tutaj dowolność, zazwyczaj decydujemy się na kilka miejsc, które sprawiają, że przy kontakcie z drugą osobą (albo w zasięgu wzroku drugiej osoby) logo jest doskonale widoczne i przyciąga wzrok, jednocześnie nie kłując w oczy.

Pierwsze, chyba najbardziej znane i lubiane miejsce, to lewa pierś. Nie tylko jest łatwo zauważalne przy pierwszym kontakcie, ale także znajduje się zaraz przy sercu, a jak się przyjęło, tam trzymamy rzeczy nam bliskie i te, na których nam zależy. Miejsce to w związku z tym powinno się dobrze kojarzyć.

Kolejny dobry wybór - prawy rękaw (na ramieniu bądź przy mankiecie). Zazwyczaj jest to subtelny dodatek, pole do pokazania innego wydania logo bądź znaczka firmowego. Doskonale komponuje się z logotypem na lewej piersi, zapewniając, ze na lewej stronie nie dzieje się zbyt dużo, a patrząc z boku, również jesteśmy w stanie zidentyfikować firmę.

Następna opcja - kołnierzyk. W przypadku koszulki polo lub koszuli, to miejsce aż prosi się o oznakowanie. Logo doskonale sprawdzi się jako detal podkreślający szyk i klasę. Dodatkowo nadal pozostanie widoczne, gdy ubierze się sweter lub bluzę. Nic tylko znakować.

Plecy - tu ostrożnie! Tylna część bluzy lub koszulki to spora powierzchnia, która daje szerokie pole do popisu, W takim razie nie dajmy się ponieść fantazji za daleko, ponieważ zbyt duże logo zajmujące całe plecy lub całą klatkę odchodzi do lamusa. To już nie te czasy, gdy każdy posiadacz drogiej, firmowej koszulki musi się tym pochwalić, nosząc jej logo widoczne z kilometra. Oczywiście napisane z dozą humoru. Natomiast gdy spojrzymy z innej perspektywy, dla pracowników wykonujących prace zewnętrze, to doskonałe miejsce na reklamę, pozwalające zdobyć firmie nowych klientów. A jeśli mimo wszystko zależy Ci na logo w tylnej części, warto wziąć pod uwagę prawą, dolną część. Długie włosy, plecak czy torebka nie powinny zakryć tego miejsca.

Wielkość logo

Podczas nanoszenia logo na odzież koniecznie weź pod uwagę jej rozmiar! Odpowiednio dobierz skalę, aby logo na koszulce w rozmiarze XS prezentowało się tak samo dobrze, jak logo na koszulce XL. Dodatkowo rozmiar zależy również od ilości sztuk logo, jaką planujemy nanieść na dany produkt. Jeżeli decydujemy się na kilka miejsc, logotypy muszą być odpowiednio małe, aby nie irytowały i nie były wizualnie zbyt blisko siebie. Ponadto jeśli logo ma być haftowane, musisz wziąć pod uwagę ograniczenia powierzchniowe maszyny (warto o to dopytać firmę, która będzie wykonywała haft).

Przedstawiliśmy właśnie cieszące się największą popularnością miejsca na logotyp firmy na odzieży oraz czym się kierować przy doborze jego wielkości. Podążając za tymi radami masz pewną „gwarancję”, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odkrywać nowe miejsca i po prostu eksperymentować. Świat marketingu i brandingu stale się rozwija, a więc można zaryzykować i wyjść poza schemat. A jeśli Ty już wiesz, gdzie chcesz umieścić logo na odzieży, to skontaktuj się z nami, chętnie podejmiemy współpracę.

Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.