Haft czy nadruk - jaką metodę wybrać?

Haft czy nadruk - jaką metodę wybrać?
Wybór pomiędzy haftem i nadrukiem to chyba najczęstszy dylemat naszych klientów. Aby rozstrzygnąć Twoje wątpliwości, prezentujemy krótką charakterystykę i zestawienie zalet obu metod.

Nadruk

Do wykonania nadruków stosujemy szereg różnorodnych metod, wśród nich sitodruk bezpośredni i transferowy, wielokolorowy nadruk wykonany w technice CMYK, nadającą nadrukowi wysokość i ostre krawędzie metodę HD, nadruk puchnący Puff oraz imitujący krople wody żel. W przypadku druku cyfrowego należy używać materiałów, których temperatura topnienia wynosi poniżej 180 stopni – w przeciwnym razie materiał straci na jakości w tunelu suszącym.

Nadruk - zalety:

  • efekt jest wyraźny i czytelny, niezależnie od rozdzielczości i rozmiaru
  • odtwarza bardzo szczegółowe grafiki oraz napisy w dowolnej ilości
  • dostępne farby wypukłe, świecące w ciemności, odblaskowe itp.
  • zalecany w przypadku bardzo dużych ilości odzieży i gadżetów reklamowych

Uwagi:

  • tkanina musi być gładka
  • nadruk wymaga termicznego utrwalenia
  • większość metod nadruku wymaga przygotowania kosztownych matryc

Haft

Poza haftem komputerowym wyróżniamy haft wypukły 3D, emblematy oraz naszywki. Bez względu na wybraną metodę, znakowanie przy wykorzystaniu haftu nadaje odzieży firmowej ekskluzywności i klasy. Wyjątkowym atutem haftowanych wzorów jest odporność na częste pranie w wysokich temperaturach. Dzięki temu metoda doskonale sprawdza się na często dezynfekowanych ręcznikach i szlafrokach hotelowych. Haft jest optymalnym wyborem dla materiałów o gramaturze powyżej 190 g/m2 (kurtki, czapki, polary) oraz koszul i koszulek polo. W przypadku materiałów wodoodpornych świetnie sprawdza się haft komputerowy, który jest jedną z najbardziej wytrzymałych metod znakowania odzieży reklamowej.

Haft - zalety:

  • bardzo mocny, zachowuje swój wygląd nawet po wielu praniach
  • doskonale nadaje się do odzieży o wysokiej gramaturze
  • doskonale nadaje się do pokrycia przedmiotów o nieregularnych kształtach oraz wyraźnie wyczuwalnej fakturze
  • zwiększa prestiż firmy, zalecany dla marek eksluzywnych

Uwagi:

  • technika jest nieopłacalna, jeśli chcemy wyhaftować duży obszar
  • ograniczenie grubością nici - powierzchnia znakowania nie może być również zbyt mała (>10 mm), ponieważ napis straci czytelność
  • problematyczne odtworzenie detali oraz gradientów
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.