Metody znakowania odzieży

Metody znakowania odzieży
W ofercie Stige znajdziesz szeroki wachlarz metod znakowania. Przed realizacją zamówienia wyznaczymy wspólnie z Tobą technikę, która najlepiej pasuje do materiału i zastosowania wybranej przez Ciebie odzieży.

Sublimacja

Metoda polegająca na wtopieniu pigmentu w strukturę materiału. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać logotyp o najwyższym stopniu trwałości, a równocześnie zachować właściwości materiału.

Sublimacja - gdzie sprawdzi się najlepiej?

Idealna do koszulek sportowych z każdej dyscypliny. Świetnie sprawdzi się również na topach czy bluzach.

Zalety sublimacji

  • Najbardziej trwała.
  • Znakowanie jest niewyczuwalne w dotyku.
  • Miejsce, w którym naniesiono znakowanie, przepuszcza powietrze.
  • Grafika może być jedno- i wielokolorowa, również z gradientem.
  • Nie wymaga skomplikowanego przygotowania graficznego, stąd sprawdza się przy wysokich i niskich nakładach – wykonujemy ją już od 1 sztuki!

Sublimacja - o czym warto pamiętać?

  • Stosowana wyłącznie na odzieży białej i zawierającej w składzie co najmniej 60-70% poliestru.

Termotransfer

Metoda polegająca na wgrzewaniu w odzież folii termotransferowej – uprzednio zabarwionej i wyciętej w odpowiednią formę.

Termotransfer - gdzie sprawdzi się najlepiej?

Świetne rozwiązanie przy odzieży niskonakładowej, przede wszystkim kurtkach, softshellach, dresach. Stosowane również na t-shirtach i koszulkach reklamowych.

Zalety termotransferu

  • Można go stosować na różnych materiałach: bawełnie, poliestrze, domieszkach.
  • Można go prać nawet w wysokich temperaturach: 70 – 80 stopni.
  • Pozwala na łączenie rożnych kolorów i znakowanie odzieży różnobarwnymi logotypami.

Termotransfer - o czym warto pamiętać?

  • Liczba kolorów jest ograniczona do palety barw, w jakich występuje folia termotransferowa.
  • Znakowania wykonanego metodą termotransferową nie można prasować.
  • Nie ma możliwości drukowania przejść tonalnych.

Druk cyfrowy

Odmiana termotrasferu polegająca na drukowaniu kolorowych grafik na białej folii transferowej. Druk wykonywany jest na ploterze, który odpowiada także za przycięcie folii do odpowiedniego kształtu. Całość zostaje wgrzana do materiału.

Druk cyfrowy - gdzie sprawdzi się najlepiej?

W zleceniach niskobudżetowych, przede wszystkim na koszulkach bawełnianych, topach, polówkach, akcesoriach reklamowych.

Zalety druku cyfrowego

  • Można go stosować na różnych materiałach: bawełnie, poliestrze, domieszkach.
  • Pozwala na łączenie rożnych kolorów i znakowanie odzieży różnobarwnymi logotypami.
  • Pozwala drukować grafiki z przejściami tonalnymi.

Druk cyfrowy - o czym warto pamiętać?

Odzież znakowaną techniką druku cyfrowego można prać wyłącznie w niskich temperaturach: 30 – 40 stopni.

Sitodruk

Metoda, w której tworzy się matrycę sitodrukową i wykorzystuje różnego rodzaju farby, pozwalające na uzyskanie ciekawych efektów wizualnych.

Sitodruk - gdzie sprawdzi się najlepiej?

Sitodruk wykorzystywany jest przede wszystkim przy zleceniach wysokonakładowych - od 50 sztuk. Wynika to z konieczności stworzenia matrycy, co jest zadaniem czasochłonnym. Metoda ta może być stosowana na koszulkach, topach, polówkach, torbach.

Zalety sitodruku

  • Bardzo trwała metoda.
  • Odzież znakowana sitodrukiem może być prana nawet w 80 stopniach.
  • Może być stosowany na różnych rodzajach materiałów: bawełnie, poliestrze, domieszkach.
  • Cena jednostkowa wydruku jest bardzo atrakcyjna.
  • Farby można mieszać, co pozwala na uzyskanie logotypów jedno- i wielokolorowych.

Sitodruk - o czym warto pamiętać?

Sitodruk może być stosowany wyłącznie na materiałach płaskich.

Haft

Najbardziej elegancka i prestiżowa metoda znakowania odzieży. Logotypy wykonywane są na hafciarce przy zastosowaniu nitek o szerokiej palecie barw. Metoda ta wiąże się z koniecznością przygotowania specjalnej matrycy i „narysowania” grafiki nitkami.

Haft - gdzie sprawdzi się najlepiej?

Haft stosowany jest przede wszystkim na odzieży biznesowej, o charakterze reprezentacyjnym, w szczególności eleganckich koszulach. Haftowany logotyp można wykonać jednak w zasadzie wszędzie: na polarze, koszulce polo, t-shircie czy torbie lub plecaku. W związku z koniecznością przygotowania odpowiedniego programu hafciarskiego, haft polecany jest przy zleceniach o wyższym nakładzie.

Zalety haftu

  • Metoda bardzo elegancka, podnosząca prestiż odzieży.
  • Haft jest wyjątkowo trwały i pięknie prezentuje się przez długi czas.
  • Może być stosowany na różnych rodzajach materiałów i praktycznie każdym typie odzieży.
  • Paleta kolorów nitek jest ogromna, co pozwala na tworzenie wielokolorowych logotypów.

Haft - o czym warto pamiętać?

Haft nie jest w stanie oddać przejść tonalnych.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.