No dobrze, czyli podjąłeś/łaś decyzję, że chcesz wystartować – świetnie! Warto mieć na uwadze i starannie przemyśleć oraz zaplanować następujące tematy:
Ile ludzi na Świecie tyle opinii. Nie dogodzisz wszystkim i nie próbuj się z tym kłócić. 😉 A coś co jest uniwersalne… Nie musimy kończyć :D W wyborze docelowej grupy odbiorców mogą pomóc Ci własne upodobania lub rozeznanie odnośnie zapotrzebowania. Radzimy kierować się tym pierwszym, z racji, że jako producent musisz znać swój produkt od podszewki. Zapewne ubierając się w dany typ odzieży na własnej skórze poznałeś/aś wady dotychczasowych produktów Twojej przyszłej konkurencji, a więc sam/a zaproponuj coś lepszego. Skup się na potrzebach konsumentów albo wykreuj nowe, które zostaną zaspokojone poprzez zakup Twoich produktów. Ceń się wysoko, ale też daj w zamian to coś, za co ludzie będą chcieli zapłacić więcej.
Wiadomo, pierwsze myśli, wyobrażenia i plan w głowie jest usłany różami, wizja zarobienia grubych pieniędzy i rozkręcenia biznesu na szeroką skalę prowadzi Cię do sielankowego życia, nim jeszcze wykonałeś/łaś pierwszy telefon. I w tym momencie wybudzasz się ze snu. Wiadomo, nie chcemy straszyć, zniechęcać po tym optymistycznym wstępnie, ale trzeba być optymistą z małą domieszką realisty. Na początku jest mnóstwo pracy, wiele poświęceń, nie wszystko może pójść po Twojej myśli, a także znajdą się na drodze czynniki niezależne od Ciebie, które utrudnią start. W takich właśnie momentach musisz sobie uświadomić dlaczego to robisz. Co Cię motywuje i jakich rezultatów oczekujesz. Musisz naprawdę tego chcieć, pasjonować się tym, aby nie rzucić wszystkiego w kąt przy pierwszym większym problemie. Pamiętaj – nie od razu Kraków zbudowano. Nie zbudowano by go również, gdyby ludzie się poddali, bo nie mieli takich sprzętów jak posiadamy obecnie, które znacznie uproszczają pracę. Wniosek jest jeden, musisz mieć silny argument za tym, by zrealizować cel.
Na pierwszy rzut oka, wydaje się najmniej wymagającym punktem z całego planu. No właśnie, kluczowe słowo – wydaje się. Miej na uwadze, że pod tym hasłem i tym „znaczkiem” ludzie będą (zwłaszcza na początku) kojarzyć Twoją markę. Są to kluczowe elementy, których niedopracowanie na samym początku, może śmiało pogrzebać dalsze plany na rozwój. Logo i nazwa to Twoja wizytówka, logo ma na celu oddać charakter marki, mamy z niego wyczytać przekaz po co i dla kogo stworzono te produkty. Ma podkreślić wyjątkowość, unikatowość na rynku. Nazwa ma być słowem, pod którym kryje się historia firmy, jej wizerunek i włożone serce w proces. Zadbaj o to, by logo projektował profesjonalista, który zna się na rzeczy, jest kreatywny i potrafi słowa (w formie opowieści przedstawiającej zarys firmy) przelać na papier w postaci wyjątkowego logo. Nazwa ma utkwić w pamięci.
Wpadłeś na genialny pomysł i już chciałbyś/abyś przejść do realizacji. Pamiętaj – jest wiele tematów do poruszenia, wiele telefonów do wykonania a Ty jesteś jeden/na. Nie rozdwoisz się. Musisz mieć zaufanych ludzi wokół siebie, którym możesz oddelegować część obowiązków – może to być rodzina, wspólnicy albo pracownicy. W ostatniej kwestii wiem, że na pewno przez myśl przeszło „jeszcze nie zarabiam a już mam mieć pracowników”, ale lepiej skupić się na jednej rzeczy porządnie niż robić wszystko byle jak. Dodatkowo zbyt duże zmęczenie wywołane przez nadmiar obowiązków skutecznie zrazi Cię do podtrzymania interesu. Celem jest, aby w przyszłości pracownicy sami na siebie zarabiali, wiadomo – nikt nie chce dokładać do interesu.
Tu kluczowe w podjęciu decyzji, czy kupować gotową odzież pod dalszą obróbkę, czy szyć własne ubrania zależy od wielu czynników – grupy docelowej, kwoty sprzedaży produktu, początkowej ilości gotówki… Możesz tego dokonać na dwa sposoby:
Jeszcze jedno: bez względu na to z jakiego źródła pozyskasz odzież – pierwsze sam ją przetestuj nim wydasz rozkaz wyprodukowania/zakupu tysiąca sztuk 😉
Ona też się liczy – w końcu jest gwarancją jakości! 😉 Do wyboru masz aż trzy rodzaje:
Chcesz wybić się wśród ogromnej konkurencji? Musisz przykuć uwagę Twojej grupy docelowej. Starannie przemyśl koncepcję i tematykę projektów, które następnie będą umieszczane na odzieży, ponieważ wygórowana cena i kiepski design nie idą ze sobą w parze. Warto wspomóc się profesjonalistami, wydasz co prawda więcej pieniędzy, ale jest to inwestycja, która szybko się zwróci 😉
Warto prześledzić rynek, zapoznać się z ocenami firm oferujących nadruki na odzież. Dobra firma, to nie tylko taka, która wykona zlecenie dobrze, ale taka, która doradzi najbardziej odpowiednią metodę znakowania zależną od twoich potrzeb i materiałów z których korzystasz. Miej na uwadze, ze jest sporo metod nanoszenia projektu na odzież (możesz je poznać tutaj) różniących się ceną, możliwością aplikacji na różnego rodzaju odzież oraz trwałością. Może warto wykonać próbki takiego nadruku przed większym zleceniem? 😉
Mamy już całokształt zakładania marki odzieżowej. Jeśli jesteś gotowy/a, czujesz to, to nie zwlekaj! Jak to się mówi – nigdy nie ma odpowiedniej pory, także bierz los w swoje ręce i ciesz się własną firmą! Jesteś już na ostatnim etapie? Skontaktuj się z nami 😉
Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.
|