Znakowanie odzieży sportowej: co powinno znaleźć się na koszulce?

Znakowanie odzieży sportowej: co powinno znaleźć się na koszulce?
Nadruki na koszulkach sportowych pełnią kilka funkcji, w tym marketingową, identyfikacyjną i estetyczną. Jakie komunikaty możemy przekazać dzięki koszulkom dla sportowców lub kibiców? Jak wybrać metodę znakowania odzieży sportowej?

Koszulka sportowa z nadrukiem czy haftem?

Zanim przejdziemy do treści, poświęćmy kilka słów formie. Wybór metody znakowania koszulek zależy od rodzaju ich materiału, wyglądu nanoszonej grafiki i konkretnego przeznaczenia odzieży.

Jeśli chodzi o druk, najlepszą trwałość daje technika sublimacji. Pigment wtapia się tutaj w strukturę materiału - nadruk staje się jego integralną częścią, nie naruszając przy tym właściwości oddychających, tak ważnych przy wysiłku fizycznym. Wtopiony nadruk wytrzyma także w niezmienionej formie częste pranie w wysokich temperaturach, nieuniknione przy pielęgnacji sportowych ubrań.

Sublimacja wydaje się być więc metodą idealną - i byłaby nią w istocie, gdyby nie jedno ograniczenie: znakowany materiał musi mieć biały kolor. Jeśli nanosisz nadruk na innym tle, zaproponujemy Ci technikę termotransferu (najlepszą dla prostych, jedno- lub kilkubarwnych emblematów w podstawowych kolorach) lub sitodruku (opłacalną przy dużych nakładach ze względu na konieczność przygotowania matrycy).

Haft na koszulkach sportowych

Haft automatycznie kojarzy się z elegancją i dbałością o szczegóły, dlatego często umieszcza się go na koszulkach pełniących funkcję reprezentacyjną. Warto oznakować w ten sposób np. odzież dla trenerów, działaczy lub koszulki sportowców zakładane podczas wydarzeń związanych z marketingiem (spotkania z kibicami, klubowe uroczystości, konferencje prasowe itd.). Hafty "lubią się" też z koszulkami polo dla tenisistów i golfistów, a więc dyscyplin uważanych za prestiżowe i poparte wieloletnią tradycją.

Strój sportowy z nadrukiem jako identyfikator drużyny

To podstawowa funkcja koszulki: jednolita odzież identyfikuje sportowców jako członków wspólnego teamu, usprawnia komunikację między zawodnikami podczas meczu czy zmian w sztafecie, a kibicom ułatwia śledzenie swoich faworytów z trybun.

Zarówno sportowcom, jak i kibicom koszulki służą także jako manifestacja jedności z grupą, i to na każdym szczeblu – od towarzyskich czy firmowych lig po grę na poziomie reprezentacyjnym. Barwy i logo drużyny są więc nieodzowną częścią projektu koszulki: logo umieszcza się standardowo na wysokości klatki piersiowej.

Personalizacja koszulek sportowych

Koszulki profesjonalnych sportowców dyscyplin drużynowych opatruje się numerami i nazwiskami. Jeśli zamawiasz stroje sportowe na towarzyskie turnieje, zawody młodzieżowe czy inne niezobowiązujące okazje, nazwiska można zastąpić imionami czy przezwiskami. Takie koszulki przyczynią się do lepszej integracji, a po zakończeniu imprezy staną się miłą pamiątką. Tradycyjnym miejscem na nadruki tego typu są plecy.

Koszulki sportowe jako narzędzie reklamy

Odzież sportowa to wyjątkowo wdzięczne tło dla treści reklamowych: zobaczy je wielu ludzi, a sytuacja, w której będą prezentowane, buduje pozytywne skojarzenia (poczucie wspólnoty, zdrowy tryb życia, radosne emocje związane z kibicowaniem). Jeśli występujesz w roli sponsora klubu lub reprezentanta indywidualnych dyscyplin, koniecznie zadbaj więc o naniesienie swojego firmowego logo na sfinansowanych koszulkach.

Nie musisz ograniczać się przy tym do odzieży startowej i treningowej: sportowcy często reprezentują swoją drużynę lub budują markę osobistą na wydarzeniach promocyjnych czy występach w mediach. Nadruki sponsorskie świetnie zaprezentują się wówczas na koszulce polo, a nawet eleganckiej koszuli.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.