Wizytówki, plakaty, ulotki - przegląd drukowanych materiałów reklamowych

Wizytówki, plakaty, ulotki - przegląd drukowanych materiałów reklamowych
Od kompaktowej wizytówki po kilkumetrowy baner: każdy typ reklamy drukowanej ma swoją funkcję i grupę docelową, w której zadziała najlepiej. Przeczytaj charakterystykę popularnych nośników druku reklamowego i wybierz optymalną formę dla siebie!

1. Wizytówki

Wizytówki – zalety

Wymiana wizytówek jest najszybszym, skutecznym otwarciem udanej współpracy w różnorodnych branżach. Wizytówki zajmują minimalną ilość miejsca, dlatego możesz zawsze mieć je przy sobie w wizytowniku lub portfelu i wyjąć zawsze, gdy zdarzy się ku temu okazja. Drukowane na grubym, sztywnym papierze, na życzenie pokryte warstwą ochronnej folii, zachowują nienaganną formę przez długi czas. Warto również podkreślić, że wizytówka nieodmiennie kojarzy się z prestiżem i profesjonalizmem; wręczając ją odbiorcy, potwierdzasz wiarygodność i ugruntowaną pozycję swojej firmy.

Wizytówki - dla kogo?

Właściciele jednoosobowych firm, menedżerowie, politycy i działacze organizacji pozarządowych, przedstawiciele handlowi, agenci ubezpieczeniowi, agenci nieruchomości.

2. Ulotki

Ulotki – zalety

To najpopularniejsza forma reklamy lokalnych firm: wkładając ulotki do skrzynek pocztowych, dedykowanych stojaków lub rozdając je przechodniom na ulicy w obszarze swojej działalności, docierasz z reklamą prosto do osób, które faktycznie mogą z niej skorzystać. Dobry projekt ulotki może zawrzeć naprawdę sporo informacji – np. kompletne menu restauracji czy grafik zajęć. Co więcej, druk ulotek reklamowych jest tani, co ma szczególnie duże znaczenie dla małych przedsiębiorstw.

Jeśli obawiasz się, że Twoja ulotka zginie w gąszczu podobnych „reklamówek", zdaj się na wiedzę i umiejętności fachowców. Profesjonalny projekt ulotki, wykonany przez specjalistów z dziedziny grafiki i marketingu, z pewnością wyróżni Twoją ofertę. Skutecznym chwytem jest też wykorzystanie ulotki w roli bonu rabatowego i udzielanie zniżek klientom, którzy przyjdą z nią do Twojego lokalu.

Ulotki - dla kogo?

Lokalne firmy, restauracje i pizzerie, i firmy kateringowe, salony fryzjerskie i kosmetyczne, szkoły językowe, materiały okolicznościowe (np. wielka wyprzedaż, akcja promocyjna itd.).

3. Plakaty

Plakaty – zalety

Plakat reklamowy fenomenalnie sprawdza się jako powiadomienie o bieżących wydarzeniach, na które chcemy zaprosić większą grupę osób. Dni otwarte w szkołach i na uczelniach, koncerty i wystawy, imprezy sportowe, otwarte sesje rady miasta, zebrania spółdzielni mieszkaniowych… Możliwości są naprawdę ogromne!

Materiały rozwieszone w dobrej lokalizacji przyciągną uwagę wielu osób – tym bardziej, jeśli projekt i druk plakatów powierzy się doświadczonym specjalistom, którzy zadbają o maksymalną skuteczność przekazu. Spora powierzchnia plakatu pomieści komplet informacji, a przyswojenie komunikatu wymaga tylko rzutu okiem. Jeśli treści jest dużo, nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić zdjęcie telefonem i „zabrać” plakat ze sobą.

Plakaty – dla kogo?

Lokalne samorządy, administracja osiedlowa, kluby sportowe, instytucje artystyczne i kulturalne, placówki oświatowe (przedszkola, szkoły, uczelnie wyższe).

4. Banery

Banery reklamowe – zalety

Głównymi atutami są tutaj szeroki zasięg i doskonała widoczność. Duży baner, umiejętnie zaprojektowany i wyeksponowany w licznie uczęszczanym miejscu – np. przy drodze szybkiego ruchu lub w centrum handlowym – jest po prostu niemożliwy do przeoczenia! Duża powierzchnia baneru otwiera szerokie możliwości projektowe. Można umieścić na nim np. fotografie, które przy mniejszym formacie byłyby nieczytelne, a także wskazówki dojazdu do Twojej firmy – mapę lub odległość od miejsca docelowego.

Zastanawiasz się, czy skuteczność banerów zrekompensuje ich koszty? Owszem, druk baneru reklamowego wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to inwestycja jednorazowa. Przy lokalnej działalności wystarczy Ci jeden lub kilka egzemplarzy, a dzięki zastosowaniu trwałych materiałów reklama funkcjonuje w doskonałym stanie przez wiele miesięcy. Transport banerów nie wymaga specjalnego zachodu – można je składać i rolować, a po rozłożeniu nie tracą na estetyce.

Banery reklamowe - dla kogo?

Lokalne przedsiębiorstwa i punkty usługowe, hotele i gospodarstwa agroturystyczne, lokale gastronomiczne, warsztaty samochodowe, placówki handlowe.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.