Być może wydaje Ci się, że odzież z nadrukiem to produkt nowoczesny; wobec tego zaskoczymy Cię faktem, że pierwsze sitodruki pojawiły się już w XII wieku! Kolebką tej techniki był Daleki Wschód, a konkretnie Japonia. Prekursorem druku sitowego był Yuzensai Miyasaki, który udoskonalił japoński druk szablonowy i zaczął go używać do ozdabiania kimon. Później technikę modernizowano, aż w XIX wieku Zisukeo Hirose wynalazł szablon zwany katagami.
W Europie metoda sitodruku stała się popularna dopiero w XX wieku. Na początku korzystali z niej przede wszystkim artyści. Z pewnością widziałeś kiedyś prace Andy’ego Warhola – popularne pop-arty. Są one wykonywane właśnie metodą sitodruku. Pomimo upływu lat zainteresowanie sitodrukiem nie słabnie. Wręcz przeciwnie: trwałość druku, niski koszt, odpowiednie nasycenie barw i szerokie zastosowanie sprawiają, że technika znajduje szerokie zastosowanie w dziedzinie znakowania odzieży.
Szablon druku nakłada się na drobną siatkę; układ jej oczek można porównać do pikseli. Siatka ta może być tkana, metalowa, czy też wykonana z włókien syntetycznych. Aby wydrukować grafikę, jedne oczka siatki są zasłaniane, drugie pozostają otwarte i właśnie przez nie przepuszcza się farby. Obecnie farba jest tłoczona za pomocą wysokiego ciśnienia. Po zakończeniu druku gotową grafikę utwardza się za pomocą specjalnych lamp.
Sitodruk rewelacyjnie sprawdza się w znakowaniu odzieży roboczej. Prawidłowo wykonany nadruk jest na tyle trwały, że nie powinien ulec zniszczeniu w pralce. Procesy naświetlania, jakość użytych farb oraz odpowiednie suszenie sprawiają, że klasa nadruku jest naprawdę wysoka.
Kolejną zaletą sitodruku jest możliwość wydrukowania dowolnego odcienia. Wykonamy dla Ciebie logo w każdej gamie kolorystycznej: od jasnych, przez intensywnie nasycone barwą, po ciemne.
Ta uniwersalna metoda drukowania sprawdza się przy różnych materiałach, takich jak bawełna, dzianina, czy też tworzywo sztuczne. Wykonanie nadruku za pomocą sita jest możliwe zarówno na płaskich, jak i na cylindrycznych powierzchniach.
Przy tej metodzie drukarskiej sprawdza się zasada „im więcej, tym lepiej”. Tutaj niezależnie od ilości koszulek płacisz głównie za przygotowanie sita. Każdy kolor na koszulce to dodatkowe sito do naświetlenia. Im więcej sztuk odzieży zamówisz, tym niższa będzie cena jednostkowa. Wycena obejmuje także koszt modelu odzieży wykorzystanej na wydruk.
Aby koszulka mogła cieszyć oczy przez długie lata, ważne jest, aby odpowiednio o nią zadbać.
Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.
|