Mały arkusik wizytówki wymaga przemyślanego wykorzystania każdego milimetra. Zbyt wiele tekstu doprowadzi do przeładowania i obniży jej czytelność; z drugiej strony, brak którejś z niezbędnych danych pozbawi wizytówkę swojej funkcji.
Co składa się na owe niezbędne dane? Bezwzględnie zadbaj o obecność następujących treści :
Zawartość dodatkowych informacji (adres stacjonarny, adresy kont w portalach społecznościowych i komunikatorach itp.) zależy od rodzaju Twojej działalności i sposobu, w jaki komunikujesz się z klientami. Jeśli Twoja praca wymaga częstych zakupów, warto pomyśleć o wizytówkach z wydrukowanym numerem NIP. Znacznie prościej jest bowiem przepisać długi ciąg cyfr z wizytówki, niż za każdym razem dyktować go na głos, ryzykując pomyłkę.
Firmowe logo umieszcza się tradycyjnie w lewym górnym rogu wizytówki, natomiast dane kontaktowe po prawej stronie kartonika. Oczywiście nie jest to obowiązek – pamiętaj jednak, ze pierwsze sekundy często decydują o podjęciu decyzji co do dalszego kontaktu, a wzrok osoby odbierającej wizytówkę automatycznie powędruje właśnie we wskazane miejsca.
Na koniec powiedzmy sobie, czego NIE umieszczać na wizytówce. Służy ona przede wszystkim nawiązaniu i podtrzymaniu kontaktu między stronami, dlatego nie należy „zagracać” jej szczegółami oferty w rodzaju cen czy dokładnego asortymentu. Preferowanym nośnikiem treści tego typu jest ulotka.
Wizytówka jest częścią identyfikacji wizualnej całej marki (firmowej lub osobistej), dlatego jej projekt powinien współgrać z rodzajem Twojej działalności oraz wartościami, które charakteryzują ją w największym stopniu.
Branże kojarzone z nobliwością, tradycją, prestiżem – np. bankowość czy prawo – a także marki selektywnych produktów i usług nie potrzebują unikatowych, ekstrawaganckich wizytówek. Znacznie lepiej działa tu klasyczny projekt i najwyższa jakość elementów składowych: wysokogatunkowy papier, szeryfowe czcionki, ozdobne złocenia lub wytłoczenia.
Przedstawiciele kreatywnych zawodów mogą pozwolić sobie na większą dowolność: zabawę kolorami, krojami pisma, a w pewnych przypadkach nawet formą wizytówki – choć ten ostatni zabieg bywa obarczony sporym ryzykiem. Dlaczego?
Przyczyna, choć prozaiczna, ma jednak spore znaczenie w praktyce: dobra wizytówka powinna pasować do wizytowników, które produkowane są w ustandaryzowanych wymiarach. Na pewno chcesz, aby odbiorca zatrzymał Twoją wizytówkę jak najdłużej; jeśli jednak kartonik o nietypowym kształcie będzie się zaginać, wystawać lub utrudniać zamknięcie wizytownika, prawdopodobnie prędzej czy później poleci do kosza.
W Polsce i wielu krajach ościennych powszechnie używa się wizytówek o wymiarach 90 x 50 mm, dlatego możesz śmiało zdecydować się na ten format, prowadząc działalność krajową. Równie dobrym rozwiązaniem jest rozmiar 85 x 55 mm – wielkość ta odpowiada wymiarom kart kredytowych, a więc pasuje do wszystkich portfeli. Jeśli docierasz ze swoją ofertą za ocean, rozważ druk wizytówek w północnoamerykańskim standardzie, a więc o wymiarach 89 x 51 mm .
Wizytówki zadrukowane jednostronnie uchodzą za bardziej eleganckie i prestiżowe; jeśli zależy Ci na spotęgowaniu tego efektu, pozostań przy tej konwencji. Nie chcemy jednak przez to powiedzieć, że wizytówki z zadrukowanym rewersem są niedobre z definicji. Wszystko zależy od konkretnego projektu: dobry papier, przejrzysty układ treści, estetycznie dobrane kolory i fonty są znacznie ważniejsze niż kwestia stron zadruku.
Wizytówki zaprojektowane i wydrukowane przez profesjonalny zespół Stige niezawodnie spełniają swoją funkcję i cieszą oko przemyślaną estetykę. Zapraszamy do kontaktu – z przyjemnością wykonamy wizytówki także dla Ciebie!
Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.
|