​Jak dobrać czcionkę na koszulkę?

​Jak dobrać czcionkę na koszulkę?
Jeśli prowadzisz biznes związany z produkcją własnej odzieży, na pewno masz to pytanie przerobione od deski do deski i wiesz ile trudu sprawiło. Chcemy więc uchronić osoby wchodzące w ten świat, przed spędzającym sen z powiek pytaniem.

Koszulki wypełnione wzorami idą powoli w zapomnienie, a ich miejsce zajmują koszulki z napisami. Skoro ich popularność wzrosła, warto zadbać, by nadruk był miły dla oczu i jednocześnie wyróżnił się spośród konkurencji. Jaka więc czcionka jest odpowiednia do nadruku?

Na to pytanie nie ma jednej konkretnej odpowiedzi, ale zdradzimy jak stworzyć idealne połączenie, które spodoba się Twoim klientom i pomoże zwiększyć sprzedaż. Podczas projektowania pierwszym krokiem jest dokładne obranie celu - jaki ma być efekt końcowy. Pomoże w tym znalezienie odpowiedzi na następujące pytania:

  1. W jakim stylu ma być tekst?
  2. Jak wybrać rozmiar czcionki do drukowania na koszulkach?
  3. Czy chcę, aby był kursywą, czy pionowo?
  4. W jakim kolorze powinien być?
  5. Czy projekt, do której doszedłem po podjęciu wszystkich tych decyzji jest zadowalający?

Nie udało się? No to już tłumaczymy jak osiągnąć sukces.


Czcionki wpływają na ludzi podświadomie. Układ, styl i struktura tekstu, na który patrzą, daje im pierwsze wrażenie - to jest to, co sprawia, że czują się dobrze z tym, co widzą. Pierwsze wrażenie już mamy, przejdźmy więc do tekstu, który będzie napisany z użyciem wybranej czcionki. Jeśli czcionka jest delikatna, ozdobna, to nie napiszemy nią słów, które mają mocne, negatywne bądź wręcz wulgarne przesłanie. Działa też to w drugą stronę - słów pozytywnych nie zapiszemy czcionką, wywołującą negatywne odczucia.

Jeśli nadruk ma się znaleźć na koszulce, często identyfikuje on osobę, która ją nosi. Jeszcze nim poznamy właściciela koszulki, dzięki kompozycji czcionki i tekstu jesteśmy w stanie wyrobić sobie pierwsze wrażenie o jego osobowości.


Przejdźmy do typów czcionek, na podstawie których mamy szerokie pole manewru. Obecnie wyróżniamy trzy typy, które pozwalają na tworzenie nowych szablonów:

  1. Czcionki szeryfowe - zawierają charakterystyczne małe stopki na początku i końcu litery.
  2. Czcionki bezszeryfowe - nie posiadają "stopek", cechują się czystością i przyjaznością dla oka.
  3. Czcionki skryptowe - styl odręczny, typu kursywy. Istnieją też typy dekoracyjne, które służą do natychmiastowego przyciągnięcia uwagi. Powodują eksplozje emocji i pobudzają kreatywność.

Czcionki skryptowe i dekoracyjne pozwalają na wszelkiego rodzaju eksperymenty, dlatego zdecydowanie są najlepszym rozwiązaniem. Jeśli jednak nie chcesz przesadzić z efektem "wow" albo treść przekazuje ważne informacje, postaw na czcionki serif i sans serif.

No dobra, to jak zmniejszyć liczbę podjętych prób doboru kompozycji?

  1. Wybierz tekst, który niesie określone przesłanie.
  2. Określ emocje, które towarzyszą przesłaniu.
  3. Znajdź czcionki pasujące do przekazu.
  4. Jeśli używasz więcej jak jednej czcionki dobierz je prawidłowo: nie dobieraj kontrastujących lub bardzo podobnych.
  5. Użyj czcionki jako integralnej części większego projektu.
  6. Dobierz kolor czcionki pasujący do niesionych z nią emocji.
  7. Dobierz kolor koszulki, na którym tekst będzie widoczny.
  8. Dobierz odpowiednie umiejscowienie tekstu.
  9. Zastanów się, które części tekstu wyróżnić większym tekstem (lub czy lepiej tego nie robić).
  10. Nie przesadzaj z ilością czcionek.
  11. Postaw przede wszystkim na czytelność.

Wymieniony wyżej przepis pozwoli Ci uniknąć spędzenia kilku dodatkowych dni na doborze odpowiedniej czcionki i pozwoli zawęzić wybór. Nie ma co ukrywać, że jest on obecnie ogromny. Nie denerwuj się i miej na uwadze, że gdyby była jedna definicja idealnej czcionki, nie byłoby oryginalności w projektach. 😉

Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.