Haft komputerowy to nic innego jak klasyczne haftowanie za pomocą nici, lecz wykonywane jest nie przez ludzi (ręcznie) a przez maszynę hafciarską, potocznie zwaną hafciarką. Nazwa całego przedsięwzięcia wzięła się z faktu, że maszyna hafciarska sterowana jest przez komputer, co pozwala na niezwykle szybką pracę z wykorzystaniem kilku nici w różnym kolorze jednocześnie. Korzysta ona ze specjalnego wzoru zaprojektowanego w programie hafciarskim.
Aby wzór mógł powstać używa się w tym celu programu do digitalizacji, czyli układania ściegów na podstawie danej grafiki lub logo. Zadaniem osoby projektującej jest ułożenie odpowiednio ściegów tak, aby maszyna haftująca mogła je zrozumieć i wykonać haft z oczekiwanym wzorem. Widzimy więc jak ważną rolę w procesie tworzenia nadruku odgrywa osoba projektująca, ponieważ w jej rękach spoczywa końcowy efekt.
Haft jest najtrwalszą metodą znakowania odzieży i gwarantuje on wysoką jakość wykonania a także nie ulegnie zniszczeniu podczas wielokrotnego prania. Na tle innych metod jest on opłacalny, ponieważ ceny nie dyktuje ilość użytych kolorów (a co za tym idzie ilość nici), a zależy on od wielkości i rodzaju powierzchni do tego przeznaczonej oraz ilości uderzeń igły na cm2, ponieważ decyduje ona o dokładności odwzorowania szablonu. Za pomocą haftu możemy osiągnąć nietypowe efekty, dzięki obecnych na rynku niciom fluorescencyjnym, odblaskowym, metalizującym, czy nawet ognioodpornym. Wybierając miejsce, które chcemy zdobić warto mieć na uwadze, że powierzchnia musi być na tyle “mała”, aby zmieściła się na tamborku maszyny. Powierzchnia ta nie powinna także zawierać szwów i naniesionych już aplikacji. Pamiętajmy też, że nie aplikuje się haftu na materiał o gramaturze poniżej 190 g/m2 – jest po prostu za cienki.
W niewielu sytuacjach metoda ta może stać się problematyczna - mowa tutaj o drobnych detalach, które chcemy aby zostały przeniesione na materiał. Jeśli przykładowo chcemy wyhaftować napis, minimalny rozmiar czcionki, aby był on czytelny, wynosi 6-7 mm. Z kolei jeśli haft jest aplikowany na koszulkę, musi zostać on zabezpieczony od wewnętrznej strony flizeliną, aby usztywnić miejsce i zachować odpowiedni kształt wzoru. Może ona z kolei uwierać osoby z delikatną skórą.
Najczęściej efekty haftu komputerowego możemy zobaczyć na odzieży firmowej, ponieważ musi on zostać wykonany wielokrotnie, aby każdy z pracowników miał swój ubiór. To z kolei punktuje pod kątem opłacalności - raz zrobiony projekt jest jedynie powielany na kolejnych partiach odzieży. Dodatkowo wyhaftowana nazwa restauracji, hotelu bądź logo firmy daje większy efekt wizualny w porównaniu do zwykłego nadruku.
jeśli planujesz zdobić odzież haftem i nie wiesz jak do tego podejść - skontaktuj się z nami! Jesteśmy otwarci na kontakt z klientem i z chęcią doradzimy w tej kwestii. Dobierzemy odpowiedni materiał i rodzaj nici do projektu a następnie zajmiemy się całym procesem od A do Z.
Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.
|