Zarówno haft, jak i nowoczesne metody nadruku sprawdzają się świetnie na większości materiałów, stosowanych w produkcji odzieży firmowej. Bawełna, poliester i ich mieszanki doskonale przyjmują zarówno hafty, jak i nadruki. W przypadku dzianin o dużej elastyczności warto jednak unikać dużych haftów; fragment pokryty znakowaniem straci bowiem zdolność do rozciągania. Aby zachować idealną jakość emblematu na elastycznym materiale, warto skorzystać z techniki nadruku sublimacyjnego. Nanoszone barwniki wnikają głęboko w strukturę włókien, a przy rozciąganiu "pracują" wraz z nimi, dlatego nadruk nie ulega uszkodzeniu.
Haftu należy unikać także w przypadku kurtek i bezrękawników z softshellu. Materiały te często posiadają wodoodporną impregnację, a przekłucie igłą hafciarską naruszyłoby jej strukturę. Nadruki nie nadają się natomiast do znakowania polarów z grubym włosiem - w tym przypadku lepiej zdecydować się na haft lub połączyć obie metody i umieścić na odzieży naszywkę z nadrukowanym logo. Niektóre metody nadruku - np. druk cyfrowy - wymagają także suszenia barwników w temperaturach powyżej 180 C, dlatego metodę te stosuje się tylko na materiałach o wyższej temperaturze spalania.
Nowoczesne maszyny hafciarskie nanoszą wzory z dokładnością co do ułamków milimetra, a gama dostępnych nici składa się z setek odcieni, dlatego technika haftu pozwala na realizację naprawdę wielu projektów. Niestety "wielu" nie znaczy tu "wszystkich". Haft nie nadaje się do wykonania gradientów ani modnego ostatnio efektu ombre, nie sprawdzi się także w przypadku skomplikowanych grafik z dużą liczbą małych elementów. Duże projekty i misterne ornamenty należy wykonać metodą nadruku: sitodruk czy druk komputerowy przeniosą wzór na materiał w stosunku 1:1, bez uszczerbku na czytelności i estetyce.
Nawet taki detal, jak technika znakowania odzieży firmowej, może dyskretnie podkreślić mocne punkty Twojej firmy i dopełnić jej charakterystyki. Haft kojarzy się z tradycją, prestiżem, elegancją, dlatego świetnie prezentuje się na eleganckich firmowych koszulach czy kamizelkach. Haftowane logo na odzieży pracowników bankowości, recepcjonistów w wielogwiazdkowych hotelach czy kelnerów w segmencie fine dining podświadomie poprawia zaufanie do marki wśród klientów. Skojarzenia wywoływane przez nadruk to z kolei nowoczesność, dynamika, sportowy luz; z tego względu technika cieszy się dużą popularnością na mniej formalnych stanowiskach pracy.
O ile rodzaj materiału na to pozwala, przy znakowaniu niewielkich partii odzieży rekomendujemy haft. W przeciwieństwie do większości metod nadruku (poza sublimacją) nie wymaga bowiem przygotowania kosztownej matrycy. Nadruki sprawdzają się lepiej przy dużych zamówieniach - proces znakowania przebiega wówczas szybciej, a niskie koszty znakowania wyrównają wydatek związany z wykonaniem matrycy. Nadruk jest także optymalną metodą znakowania dużych powierzchni: ceny haftu rosną wraz z wielkością emblematu, m.in. ze względu na konieczność zużycia większej ilości nici.
Nawet przy kilku sztukach na zmianę pracownicy używają każdej z nich przynajmniej 3-4 razy w tygodniu, 8 godzin lub dłużej. Niemal każda praca, poza typowymi zajęciami biurowymi, wiąże się z ryzykiem zaplamienia ubrania, a biel biznesowych koszul uwydatnia każdy pyłek czy zażółcenie. Ubrania będą więc często prane i prasowane. Im bardziej intensywna eksploatacja, tym bardziej trwałą metodę znakowania należy wybrać. Haft jest w pełni odporny na wpływ gorącej wody prania i rozgrzanego żelazka; w przypadku nadruków najtrwalsze są metody termotransferu i sitodruku.
Przejdź do naszego katalogu, by dodać produkty do zapytania lub wyślij zapytanie bez produktów.
|