5 cech dobrej ulotki reklamowej

5 cech dobrej ulotki reklamowej
Ulotka – niedroga, łatwa w dystrybucji, a czy skuteczna? To zależy także od Ciebie! Poznaj 5 cech dobrej ulotki reklamowej i przygotuj efektywne materiały promocyjne we współpracy z profesjonalną drukarnią.

1. Praktyczne zastosowanie ulotki

Na pewno nieraz widywałeś porzucone ulotki, fruwające po ulicach i wypełniające kosze na śmieci. Nic dziwnego: w najbardziej obleganych miejscach wystarczy krótki spacer, by dostać nawet kilka ulotek. Mało kto ma czas i ochotę, by zapoznać się z nimi bliżej. Konkretna treść i estetyczna grafika to wciąż za mało – jeśli ulotka niczym się nie wyróżni, zdecydowana większość odbiorców w najlepszym razie przeskanuje ją wzrokiem i od razu o niej zapomni.

Aby Twoje ulotki nie podzieliły losu innych zmiętych świstków, postaraj się, by było warto je zatrzymać! Wykorzystaj ulotkę w roli narzędzia: vouchera do odbioru gratisu, kodu rabatowego, biletu wstępu lub choćby mapki dojazdu do firmy. Oferowaną korzyść należy maksymalnie podkreślić za pomocą chwytliwego hasła, powiększonej czcionki czy kontrastu barw.

To bardzo ważne – klient musi zauważyć komunikat natychmiast po odebraniu ulotki , inaczej niemal na pewno ją wyrzuci. Jeśli natomiast doprowadzisz do tego, że potencjalny klient zachowa ulotkę, zwiększysz szanse na przyswojenie przez niego wszystkich wydrukowanych informacji.

2. Czytelny projekt ulotki

Jak wybierać owe informacje? Najprościej mówiąc: oszczędnie. Hasło mniej znaczy więcej, choć wywodzi się z branży architektonicznej, sprawdza się bez pudła także w w druku reklamowym. Zrezygnuj ze szczegółowych opisów usług, nadmiaru danych kontaktowych, regulaminów pisanych drobnym maczkiem. Zostaw tylko to, co budzi szczere zainteresowanie i pomaga klientowi w realizacji usługi. Warto też podać (krótki i łatwy do przepisania!) link do strony www z rozwinięciem oferty.

Umiar dotyczy także wyglądu ulotki. Nadmierna ilość kolorów, krojów pisma, grafik stwarza wrażenie kakofonii i wymusza więcej czasu potrzebnego do zrozumienia treści. Uwierz – nikt nie zechce go poświęcić! Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia fachowców: profesjonalni graficy stworzą projekt ulotki, która będzie oddziaływać na klienta od pierwszego kontaktu.

3. Fokus na logo firmowe

Po pierwsze, dobrze zaprojektowane logo firmy przekazuje pierwsze informacje na temat promowanego produktu lub usługi. Dzięki temu odbiorca ulotki od razu dowie się, czy oferta może mu się przydać. Po drugie zaś, logo jest głównym punktem odniesienia dla całej identyfikacji wizualnej firmy. Eksponując je na ulotce, utrwalasz w pamięci odbiorców nazwę i charakterystyczne elementy graficzne (sygnet, krój pisma, kolorystykę). Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej dostrzegą i rozpoznają Twoją firmę na ulicznych szyldach, w porównywarkach cenowych, banerach internetowych itd.

4. Optymalny rozmiar ulotki reklamowej

Jeśli zamierzasz umieścić swoje ulotki na zbiorczych stojakach (np. w hotelach, salonach prasowych, sklepach, punktach informacji turystycznej), zdecyduj się na jeden najpopularniejszych rozmiarów:

  • A5 – 148 x 210 mm (½ podstawowego formatu A4)
  • A6 – 105 x 148 mm (¼ A4)
  • A7 – 74 x 105 mm (1/8 A4)

Zamierzasz wysyłać ulotki pocztą? Wybierz rozmiar DL (99 x 210 mm), odpowiadający wielkości standardowych kopert.

Oczywiście, nie musisz ograniczać się do nudnego prostokąta. Każdą cechę – także formę ulotki – można spersonalizować tak, by wyróżniała Twoją markę i informowała o jej działalności. Przykładowo, giełdę płyt winylowych można promować za pomocą okrągłych prospektów, nową winiarnię – podłużnymi ulotkami w kształcie butelki. Chcesz podkreślić selektywny charakter luksusowego salonu piękności czy designerskiego butiku? Wypróbuj projekt ulotki w formie eleganckiego, składanego zaproszenia.

5. Dobry papier pod druk ulotek

Papier dobrej ulotki powinien być giętki, lecz odporny na rozdarcia, a tekst i grafiki po obustronnym zadrukowaniu nie mogą prześwitywać na drugą stronę. Aby uzyskać pożądany efekt, należy starannie dobrać rodzaj i gramaturę papieru.

Zacznijmy od gatunku: w zleceniach budżetowych z powodzeniem stosuje się niepowlekany papier offsetowy. Trwalszą i bardziej estetyczną, lecz droższą alternatywą jest papier kredowy, powleczony śliską warstwą chroniącą przed nasiąkaniem wodą i przebijaniem druku. Papiery kredowe występują w wersji błyszczącej lub matowej.

Podobnie jak w przypadku materiałów tekstylnych, gramatura papieru wyraża jego grubość i sztywność. W przypadku ulotek powinna być ona zdecydowanie wyższa, niż tradycyjne 80 m/2 znane np. z kartek do drukarek. W nieskomplikowanych zleceniach stosuje się papier o gramaturze 115-130 g/m2, do druku ulotek składanych – 170 g/m2 lub grubszy. Gramatury powyżej 200 g/m2 dominują przy druku zaproszeń, wizytówek, pocztówek, materiałów z ozdobnymi tłoczeniami.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.